Tjena

Tja. Det va väl inte igår som jag bloggade sist kanske så jag kände att det var dags nu. Jag har haft så himla många händelserika dagar om man jämför med resten av året och terminen. I slutet av maj satt jag och stresskrev klart alla uppgifter för att de skulle vara inne innan 1a juni. Hann klart med alla förutom en och det var den värsta uppgiften. Alltså om man skrivit totalt typ 9-10 uppsatser i ett ämne och fått bra betyg på dem så känns det nästan som att man borde kunna få skippa den sista uppgiften. Egentligen inte men just då kände jag verkligen så. Hade skrivit ett prov i samhällskunskap om det ämnet jag skulle skriva uppsatsen på och jag kände därmed att jag visat vad jag kunde inom det området. Aja skitsamma jag fick en ny chans och lämnade in uppgiften med 10 min till godo. Min skoldator lämnades in i fredags och det känns ändå lite sorgligt, levt med den i 3 år och trots x-antal borttappade osparade uppgifter och krashningar från datorns sida så var den till väldigt stor hjälp, speciellt med tanke på att min 3 år gamla Mac håller på att rasa ihop.

Jag har klubbat, åkt bil, kört bil, varit på klassfest, besökt donken, varit på lägenhetsvisning, firat morsdag och bara haft det förvånansvärt bra den senaste tiden. 29onde maj var vi på ekonomis skiva och det var fullpackat med folk. Blev en tidig kväll för mig då jag inte mådde bra men de andra hade säkert kul. I fredags var det naturs skiva som skulle bli "rodens fetaste skiva" men ja den sög ju verkligen. DJ:en som skulle vara "stilren" var så otroligt äcklig så man kände sig sexuellt trakasserad av att befinna sig på dansgolvet så mycket dans blev det inte. Och jag var sjuk med hosta och feber och hes röst, så vid kvart i 3 körde jag hem kompisar och la mig sedan för att inte lyckas somna pga hosta.

Igår, fortfarande sjuk, beslöt sig jag och Johannes oss för att kolla lommarrännet för att sedan ha middagsdejt innan klassfest. Oansvarig som jag är drack jag alkohol på klassfesten även fast jag höll på att dö av feber, men det gick det med. Hade fan asroligt ändå, och då klassfesten började tidigt så gick jag och Johannes hem i sommarmörker redan runt 1. Blev dock imorse utslängd från sovrummet eftersom jag hostade för mycket och jag fick sen sova på soffan. Har varit skittrött idag men inte kunnat sova pga hosta och hoppats att det går över till studenten. Har inte sovit på 2 veckor sen jag började hosta, hemskt. Cocillanan fungerar inte ens, får bara tungt huvud av den men fortsätter Hosta ändå.

Nu är det 2 dagar kvar till studenten och det känns ändå skönt. Imorgon har vi fotografering och studentlunch och inga krav alls på oss, så skönt. Jag har inte sovit hos pv på jättelänge och det e lite tråkigt men så går det när man är sjuk. Juste jag har jobbat stängning på flygis också men det tar vi en annan dag. Godnatt.












Kommentera inlägget





Kom ihåg mig?