Äntligen

Förlåt mig mina kära vänner, men det har hänt så mycket på bara 2 veckor så jag inte ens tänkt på något annat än det som hänt. Efter jag skrev sist fick jag jobba flygis 3 + 2 dagar eftersom många är sjuka och hemma nu. Skönt att jag inte har blivit sjuk sen vintern kom för att jag knappt varit någon annanstans än hemma, i bilen eller hos Johannes. Finns liksom inte mycket att göra på dagarna när man varit arbetslös, ändå har det varit så otroligt skönt att bara vakna och känna Nope behöver inte ens gå upp idag. & att man kan vara aktivare på natten (t.ex. säga ja att gå på nattpromenad i -23 när ens pv frågar 00:50) eftersom man ändå bara chillar hela dagarna?? so nice.
 
Men iallafall dårå. Senaste dagarna har det bara flygit in händelser (som ej varit en röd 1:a). I onsdags skrev mamma till mig medan jag jobbade. Smset (eller kik:et) led som följande: 
RING MIG!!!! 
(nytt meddelande)
BOENDE PÅ G!!!!!!
Utropsteckena var nödvändiga eftersom jag i cirka 1 års tid mejlat varenda en som hyrt ut en lägenhet och ställt mig i bostadsköer och jag har verkligen velat flytta hemifrån. På torsdagen gick vi på lägenhetsvisning och på fredagen ringde jag och tackade ja. En liten 1a på ungefär 25 kvadratmeter kände jag är lagom för mitt första egna boende. Efter fredagen när jag tackat ja så har min tid bestått av att skriva listor, mäta möbler, söka på 'bortskänkes' på blocket, försöka dämpa min hets med att vilja flytta in direkt och så har jag idag spenderat 5 timmar med mamma för att fynda nödvändigheter (så som udda fina vaser, kastruller och diverse på loppis).
 
Sedan har jag även fått nytt jobb. Mejlade lugn&ro i tisdags tror jag, fick svar att jag kunde bli anställd direkt och i fredags var jag in på ett möte och blev delegerad. Spännande va :P! Möjligtvis inte det mest omtalade och hyllade yrket som vårdbiträde på hemtjänst men har bättre lön där än på flygis & får arbeta hur mycket jag vill. Dock inte lika bra OB som handels, men det kan man väl leva med.
 
Denna korta resa är inte över än dock. På måndag ska jag skriva hyreskontrakt & så ska jag gå intro på hemtjänsten. Tror det kmr bli bra det här.

Kommentera inlägget





Kom ihåg mig?